Поклоничко путовање у Бари, Крф, Метеоре, Прохор Пчињски

За време путовања посетили смо Охрид, Тирану, Драч, Бари, Путињано, Игуменицу, Крф, острво Видо – плава гробница, Метеори и Прохор Пчињски.

У Охриду посетили смо древне православне манастире као што су Св. Наум и Св. Климент и ту смо одржали акатист и молебан пред моштима светитеља. Успут посетили смо Цркву Софију, као и Цркву Богородице која све види – Перивлепта. Град као Охрид за мене лично оставио је јако позитиван утисак.

Ујутру након посете Охриду и његовим светињама кренули смо пут за Тирану, где смо посетили Храм Христовог Васкрсења.

У поподневним часовима након Тиране упутили смо се за град и луку Драч. Ту посећујемо још једну православну светињу Цркву св. Петра и Павла. После граничних формалности у луци Драч укрцавамо се на трајект и крећемо за пут у Бари у Италију.

Током пута за Бари долази до промене плана, наиме првобитно требали смо да посетимо град Путињано и Храм Санта Марија ла Грека где се чува лобања св. архиђакона Стефана. На трајекту смо били обавештени да ће бити Литургија у крипти св. Николаја Мирликијског чудотворца, што је многима па на крају и мени улило једну велику и неочекивану радост.

Литургију је служило руско свештенство, као и отац Макарије из манастира Кувеждина. То је била једна по мени од најлепших Литургија у животу после Литургије за Васкрс 2013 у Јерусалиму.

Након завршене Литургије, приступило смо целивању и поклоњењу моштима св. Оца Николаја једном од највећих светитеља православне Цркве.

У граду Барију посећујемо још и руско подворје, где нас је угостио и срдачно примио отац Андреј.Отац Андреј нам је укратко описао и кратку историју руског подворја у Барију. Ту имамо прилику да целивамо делиће моштију највећих руских светитеља.

После Барија, крећемо за град Путињано на југу Италије и Храм Санта Марија ла Грека где се чува лобања св. архиђакона Стефана. Ту смо одржали молебан испред моштију. Поново се враћамо за Бари обављамо граничне формалности и крећемо за пут у луку Игуменицу у Грчку. Из луке Игуменице крећемо за Крф и Видо.

На острву Виду посетили смо плаву гробницу и маузолеј српских ратника из првог светског рата. Ту смо одржали помен и парастос палим српским борцима. После острва Вида упутили смо се за острво Крф. Крф, друго по величини, од седам већих јонских острва, а уједно и једно од најлепших грчких острва.

На Крфу посетили смо Храм св. Спиридона Тримифунтског чудотворца као и Храм св. и блажене Теодоре. Након кратког задржавања на острву Крфу крећемо назад за луку Игуменицу и крећемо пут Метеора где смо и ноћили.

У јутарњим часовима на Метероима најпре посећујемо највиши врх тј манастир Велике Метеоре који је посвећен Преображењу Господњем. У манастиру Велики Метерори чуваји се делови моштију св. Атанасија као и српског светитеља св. Јована касније монаха Јоасафа.(прочитај више)

На Метеорима посећујемо још и манастир Варлам.

Манастир Варлам подигнут је на веома високим литицама, на надморској висини од 373 м. Манастир је посвећен светом Варламу. Око 1350 на стенама поред великог Метеора живео је аскета Варлам. Овде је изградио три цркве и ћелију, и исклесао камену цистерну за воду. Варлам је овде живео до краја својих дана. После његове смрти овде нико није живео скоро два века. Године 1518. два брата, монаси Нектарије и Теофан, који су дошли из племићке породице Апсарадов, попели су се на литицу ,обновили стару зграду и основали манастир. Године 1542. браћа су изградила нову велику цркву са две куполе, по слици цркава на Светој Гори, посвећену Свим Светима, која је постала саборном црквом манастира. После смрти браће- Теофаном године 1544, и Нектаријем 1550, манастир је наставио да цвета, земља, виногради и маслињаци се верно обрађују. Црква је богата фрескама сликарске критске школе, од којих се многе налазе у Великој Лаври Свете Горе. У југоисточном делу храма сахрањен је Нектарије манастирски оснивач и Теофан. Манастирска трпезарија располаже музејом у којем се налази највећа колекција ретких рукописа, платна везена златом, резбарени дрвени крстови. Посебне су пре-византијске иконе и Јеванђеље цара Константина VII Порфирогенита ( Порфирородног).

Након Метеора крећемо на пут за Прохор Пчињски где смо ноћили. Ујутру смо присуствовали на Литургији, где смо након поклоњења моштима св. Прохора Пчињског у подне кренули назад за Нови Сад.

Све на крају кад се сабере и одузме једно од мојих лепших путовања, које после посете Свете Земље оставља један позитиван и дубок траг у мојој души.

Слава Богу на свему и пресветој Богородици, посебно св. Оцу Николају мирликијском чудотворцу, Св.Спиридону чудотворцу и св. Прохору Пчињском мироточивом који су нам уредили да путовање прође без икаквих проблема и испада тј. у миру и радости.